«Організація та документообіг військового обліку на підприємствах, установах, організаціях»

  • Дата проведення с 19 січня 2026р
  • Місце -

 

Запрошуємо представників служб управління персоналом, відповідальних за ведення військового обліку пройти підвищення кваліфікації за програмою,
 затвердженою  Генштабом ВСУ,на 2025-2027 рр

Ексклюзивний семінар  тренінг Тимура Алієва

початок 19 січня 2026 року

«Організація та документообіг військового обліку на підприємствах, установах, організаціях»

 

Єдине в Україні ОФЛАЙН (з можливістю дистанційного підключення ZOOM) підвищення кваліфікації осіб, відповідальних за ведення військового обліку,

Кожному учаснику видається СЕРТИФІКАТ державного зразка Вищий навчальний заклад «Міжрегіональна Академія управління персоналом»

Категорія слухачів курсу: працівники відділу кадрів, особи на яких покладена відповідальність за ведення військового обліку.

Відповідно до п.12 Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, затвердженого постановою КМУ від 30.12.2022 р. Порядок № 1487, державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації щороку до 1 жовтня визначають потребу в підвищенні кваліфікації працівників, відповідальних за ведення військового обліку.

Тривалість 150 годин.

Формат проведення – аудиторні заняття (є можливість підключення онлайн через програму для організації відеоконференцій — Zoom)

Викладач Тимур Алієв — Кадровий аудитор.

Учасники отримують:

—       пряме спілкування з лектором;

—       допомогу викладача при виконанні практичних завдань;

—       роботу над помилками для їх подальшого уникнення в своїй діяльності;

—       розгляд актуальних питань щодо ведення військового обліку;

—       живе спілкування;

—       обмін досвідом;

—       роздатковий матеріал;

—       законодавство України;

—       зразки документів;

—       презентацію курсу.

Після проходження курсу, слухачі отримають практичні знання та навички щодо застосування законодавства у сфері військового обліку та бронювання військовозобов’язаних:

  • оформлювання та ведення документації з військового обліку;
  • досвід оформлення та вимоги щодо подання звітності;

Назви дисциплін і тем:

  1. Нормативно-правові засади військового обліку

Тема 1. Поняття, мета і завдання військового обліку. Категорії осіб: призовники, військовозобов’язані, резервісти; засади персонального і персонально-первинного військового обліку.

Тема 2. Нормативно-правова база. Закони України про оборону, про військовий обов’язок і військову службу, про мобілізаційну підготовку та мобілізацію, про ЄДР призовників, військовозобов’язаних та резервістів, про захист персональних даних; урядові постанови щодо організації та ведення військового обліку, військово-облікових документів і бронювання; чинні відомчі акти. Акти з обмеженим доступом розглядаються оглядово.

Тема 3. Обов’язки роботодавця і відповідальних осіб. Призначення відповідальних наказом; закріплення функцій у посадових інструкціях; локальні організаційно-розпорядчі документи (положення, номенклатура справ, порядок доступу до відомостей, правила листування з органами, які відповідальні в державі за організацію та ведення військового обліку, зокрема, але не виключно з ТИК та СП, Службою безпеки України, Службою зовнішньої розвідки України.

Тема 4. Роль військового обліку в мобілізаційній підготовці. Місце військового обліку в системі готовності органів державної влади та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій усіх форм власності; загальний зв’язок із бронюванням.

Тема 5. Взаємодія з органами державної влади, які відповідальні в державі за організацію військового обліку. Взаємодія з ТЦК та СП, органами Служ и безпеки України, підрозділами Служби зовнішньої розвідки України. Принципи законності, своєчасності, повноти відомостей.

Тема 6 Відповідальність за порушення прав та гарантій працівників, які проходять військову службу. Збереження місця роботи і посади на період служби; заборона звільнення з ініціативи роботодавця; адміністративна та дисциплінарна відповідальність посадових осіб за порушення трудових гарантій мобілізованих/призваних, правил військового обліку та вимог щодо захисту персональних даних.

  1. Організація військового обліку та взаємозв язок із мобілізаційною підготовкою

Тема 1. Організаційне забезпечення ведення військового обліку. Поточні строки виконання обов’язків, реагування на вимоги законодавства, координація дій керівника та відповідальних осіб у частині ведення військового обліку.

Тема 2. Локальні документи у частині виконання процедури ведення військового обліку, дотримання військово-транспортного обов’язку та взаємодії з військовозобов’язаними, призовниками та резервістами, які також є працівниками.

Тема 3. Порядок ведення військового обліку в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, на підприємстві, в установі, організації усіх форм власності. Дії під час прийняття і звільнення; фіксація змін персональних і службових відомостей; строки оновлення; підготовка і подання звітності.

Тема 4. Зв’язок із мобілізаційною підготовкою. Готовність до функціонування в умовах особливого періоду; узгодження дій з питань бронювання.

Тема 5. Внутрішній контроль якості. Перевірка повноти, достовірності та своєчасності внесення відомостей; фіксація рішень і подій; усунення порушень.

Тема 6. Захист персональних даних. Закон України «Про захист персональних даних». Обмежений доступ. Зобов’язання про нерозголошення. Використання даних. Захист від незаконної обробки. Відповідальність за порушення.

  1. Персональний і персонально-первинний військовий облік

Тема 1. Документальне забезпечення. Документи військового ооліку працівника; внутрішні документи, які необхідні для ведення військового обліку установи: списки персонального військового обліку, відомість оперативного обліку, журнали змін; правила оформлення, зберігання і доступу.     ?

Тема 2. Перевірка документів під час прийняття на роботу. Обов’язкові реквізити; дії у разі відсутності документа або розбіжностей; направлення для уточнення до ТЦК та СП.

Тема 3. Ведення обліку працівників. Призовники; військовозобов’язані та резервісти різного складу; фіксація відміток про мобілізаційне призначення чи відстрочку (за наявності).

Тема 4. Оновлення відомостей. Підстави і строки; перелік документів для підтвердження; відображення змін у списках персонального військового обліку та у відомості оперативного обліку.

Тема 5. Взаємодія з ТЦК та СП з питань персонально-первинного військового обліку: подання і уточнення відомостей.

Тема 6. Особливості обліку військовозобов’язаних жінок. Підстави для взяття на військовий облік; документи для підтвердження; строки взяття на облік; інформування.

Тема 7. Архівування і зберігання документів. Строки зберігання; передавання до архіву. Конфіденційність.

  1. Взаємодія з ТЦК та СП. Контроль за веденням персонального військового обліку

Тема 1. Правові підстави і межі відповідальності. Обов’язки підприємств, установ та організацій; компетенція територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки.

Тема 2. Листування і виконання запитів. Реєстрація вхідних документів; визначення відповідальних; підготовка відповідей у строки; збереження доказів відправлення й одержання.

Тема 3. Оповіщення працівників за документами ТЦК та СП. Доведення виклику під підпис або іншим підтверджуваним способом; фіксація оповіщення, повідомлення ТЦК та СП про результат у визначені строки.

Тема 4. Забезпечення явки. Надання часу для прибуття; увільнення від роботи у встановлених випадках; облік явки за підтвердними документами; інформування ТЦК та СП про неприбуття із зазначенням відомих причин.

Тема 5. Звіряння відомостей. Порядок і періодичність звіряння списків персонального військового обліку; оформлення акта; усунення розбіжностей.

Тема 6. Подання відомостей і звітність. Перелік, форми, строки; вимоги до повноти і достовірності.

Тема 7. Документальне забезпечення. Реєстрація кореспонденції, оповіщень і результатів виконання оповіщень з відображенням у відповідних документах, зокрема, у внутрішніх журналах, у відповідях до ТЦК та СП, Служби зовнішньої розвідки України, Служби безпеки України.

  1. Порядок бронювання військовозобов’язаних

Тема 1. Правові підстави і суб’єкти. Закони і урядові постанови щодо бронювання; заявники; уповноважені органи, що приймають рішення.

Тема 2. Підстави для бронювання (оглядово). Забезпечення безперервної роботи органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій; питання віднесення до критичних вирішують уповноважені органи (без методик у межах курсу).

Тема 3. Підготовка матеріалів роботодавцем. Наказ про ініціювання і відповідальну особу; перелік працівників з необхідними відомостями; обґрунтування необхідності; копії підтвердних документів; інші матеріали, передбачені нормативно-правовими актами.

Тема 4. Подання і розгляд. Погодження (за наявності); спосіб подання; строки розгляду і повідомлення.

Тема 5. Оформлення результату і облік строків. Отримання рішення; доведення до працівника; внесення відомостей до внутрішніх списків і реєстрів; моніторинг строків дії.

Тема 6. Продовження і анулювання. Подання матеріалів на продовження; підстави для анулювання; оновлення відомостей; інформування ТЦК та СП.

Тема 7. Відповідальність посадових осіб. Адміністративна та дисциплінарна відповідальність посадових осіб за подання недостовірних або неповних відомостей, порушення строків і правил оформлення матеріалів.

  1. Контроль та перевірка стану військового обліку

Тема 1. Правові підстави контролю. Вимоги Порядку організації та ведення військового обліку; повноваження ТЦК та СП та інших уповноважених органів; межі відповідальності роботодавця.

Тема 2. Підготовка до перевірки. Наявність і актуальність локальних актів; готовність списків персонального військового обліку, відомості оперативного обліку, журналів змін, оповіщення та явки, звіряння; наявність актів звіряння і доказів подання відомостей; організація доступу до документів.

Тема 3. Проведення перевірки. Реєстрація прибуття; перевірка повноважень посадових осіб, що здійснюють перевірку; супровід; порядок надання документів і пояснень; недопущення передавання надлишкових відомостей.

Тема 4. Оформлення результатів. Акт і припис; підписання з зауваженнями; поданая заперечень у строки. Складання протоколів та постанов. Вимоги до цих документів.

Тема 5. Виконання припису. План заходів; внесення змін до документів; оновлення відомостей у списках і реєстрах; інформування про виконання.

Тема 6. Внутрішня перевірка (самоконтроль). Періодичність; контрольні списки; підготовка до наступних звірянь; облік недоліків і виконаних заходів.

Тема 7. Документальне забезпечення і зберігання. Журнал (реєстр) перевірок; журнал приписів і виконання; формування справ; збереження доказів подання відомостей і листування.

Тема 8. Відповідальність посадових осіб. Адміністративна та дисциплінарна відповідальність посадових осіб за порушення правил військового обліку, ненадання відомостей, несвоєчасне виконання приписів, порушення вимог щодо захисту персональних даних.

  1. Управління даними персонального військового обліку

Тема 1. Склад і джерела відомостей. Обов’язкові реквізити для призовників, військовозобов’язаних і резервістів; відмітки про відстрочку або бронювання (за наявності). Військово-облікові документи; кадрові документи; повідомлення і запити ТЦК та СП; акти звіряння; службові записки.

Тема 2. Порядок внесення змін. Підстави і строки; перелік підтвердних документів; фіксація змін у встановленому порядку.

Тема 3. Ведення реєстрів і журналів. Мінімально необхідні: списки персонального військового обліку; відомість оперативного обліку; журнал змін військово-облікових відомостей; журнал оповіщення і явки; журнал звіряння з ТЦК та СП; журнал реєстрації кореспонденції. Правила ведення, нумерація, підписи, зберігання.

Тема 4. Звіряння відомостей з ТЦК та СП. Періодичність; підготовка і подання матеріалів; акт звіряння; усунення розбіжностей; відображення результатів у реєстрах.

Тема 5. Внутрішній контроль достовірності та своєчасності інформації. Перевірка повноти, достовірності та своєчасності; порядок виправлення помилок і повідомлення ТЦК та СП у разі виявлення неточностей.

  1. Інформаційна безпека, захист персональних даних та цифрові інструменти у військовому обліку

Тема 1. Правові підстави обробки персональних даних. Мета обробки, склад і обсяг відомостей; обробка на підставі вимог закону; поєднання з службовою інформацією та інформацією з обмеженим доступом. Відповідальна особа; внутрішні документи (положення, регламенти доступу, порядок зберігання, передавання та знищення); розмежування прав доступу.

Тема 2. Організація та технічний захист інформації. Режим приміщень; зберігання у сейфах/шафах; ідентифікація та автентифікація користувачів; резервне копіювання; кваліфікований електронний підпис.

Тема 3. Облік і контроль операцій з даними. Ведення журналів (реєстрів) доступу, копіювання, передавання, виправлення, знищення; персоніфікована відповідальність за кожну дію.

Тема 4. Цифрові інструменти військового обліку. Призначення, ролі та повноваження відповідальних осіб; правомірність обробки; робота з «Резерв+» (подання, уточнення, перегляд статусів, зберігання підтверджень).

Тема 5. Взаємодія з державними реєстрами та електронний документообіг. Обмін відомостями з ЄДР і ТЦК та СП; електронне підписання документів,реєстрація кореспонденції; структура мінімальних електронних реєстрів (списки обліку, облік змін, оповіщення, звіряння).

  1. Комунікація і консультування працівників

Тема 1. Мета і принципи службових комунікацій. Достовірність, повнота, своєчасність, повага до гідності працівника, нерозголошення персональних даних, фіксація доведення інформації.

Тема 2. Інформування працівників. Ознайомлення під підпис із локальними документами; розміщення інформації у внутрішніх ресурсах; вступний інструктаж для нових ацівників.

Тема 3. Письмові службові повідомлення. Види повідомлень; обов’язкові реквізити; строки відповіді; фіксація вручення і отримання.

Тема 4. Комунікація під час оповіщення за документами державних органів. Доведення інформації; надання часу для прибуття до ТЦК та СП; повідомлення про результат у межах повноважень роботодавця (вручення повісток здійснюють уповноважені особи державних органів).

Тема 5. Складні випадки і порядок дій. Відмова від ознайомлення; відсутність; тривала тимчасова непрацездатність; відрядження або робота поза офісом; зміна місця проживання; втрата документа; виявлення розбіжностей — оформлення акта і подальші кроки.

Тема 6. Усні роз’яснення та індивідуальне консультування. Фіксація наданих роз’яснень; межі компетенції; перенаправлення до юридичної служби або до ТЦК та СП.

Залік.

 Вартість участі у навчанні у залі —7200грн, заняття через через ZOOM7100грн

Подати заявку на участь у курсі можна на email, або за телефонами:

[email protected], тел. 050-551-21-07,  068-536-1754  .

У заявці вказати прізвище, установу та контактний телефон